AdWords vs SEO

Adwords a SEO sú hlavné komponenty internetového marketingu vo vyhľadávačoch (SEM). Majú svoje rozdiely a podobnosti. Na základe obchodných a marketingových cieľov je ich možné použiť spoločne alebo oddelene. Ich spoločným cieľom je zobrazenie webových stránok na prvej strane Google.

AdWords vs SEO

Google AdWords

Google AdWords je reklamná platforma vlastnená spoločnosťou Google. Inzerenti môžu využívať túto platformu ako formu propagácie svojej stránky na Google, výsledky vyhľadávaní stránok, Google Products ako sú Youtube, Gmail a iné. Jedným zo spôsobov je inzerovanie reklám na ďalších webových stránkach pomocou tretej strany služba sa nazýva Google Adsense.

Ako inzerent si môžete vybrať relevantné kľúčové slová za ktoré zaplatíte ak niekto klikne na vašu reklamu (Cost Per Click alebo cena za klik) alebo ju uvidí (CPM- cena za zobrazenie reklamy). Celý systém Adwords funguje ako veľká aukcia, kde inzerenti súťažia v akom poradí sa zobrazia na Google.

 

Google AdWords sa skladá z týchto hlavných častí

  • Reklama pri vyhľadávaní kľúčových slov
  • Bannerová reklama
  • Bannerová reklama – remarketing

Poznámky

  • Aukcia sa vykonáva pred každým zobrazením reklamy.
  • Umiestnenie reklamy ovplyvňuje nielen cena za klik ale aj relevancia reklamy.
  • Dôležitejší ako počet zobrazení a miera prekliku je miera konverzie.
  • bočné pozície nie sú výhodné.

SEO

Optimalizácia pre vyhľadávače alebo SEO umožňuje získať lepšie poradie stránok vo  zobrazení výsledkoch na Google, Yahoo, Bing a ďalších veľkých vyhľadávačov. Za účelom dosiahnutia, dobrého umiestnenia vaše webové stránky musia byť pre vyhľadávač priateľské.

SEO sa skladá z týchto častí

OnPage SEO – web stránka musí byť vytvorená tak aby spĺňala SEO kritéria

  • technicky správne naprogramovaná stránka
  • obsahovo relevantné kľúčové slová v html elementoch ( h1,h2, obrázky)

OffPage SEO – odkazy na Vašu stránku. Google považuje Vašu stránku za relevantnú k vyhľadávanému kľúčovému slovu ak iné stránky na Vašu stránku odkazujú.

Je dôležité aké je Google hodnotenie stránky, ktoré na Vašu stránku odkazujú.

Hodnotí sa aj o aký typ textu (napr. nižšie hodnotenie majú reklamné články) a kde je umiestnený odkaz na stránke (napr. nižšie hodnotenie majú odkazy v pätičke stránky).

OnPage SEO je rovnako nevyhnutnou súčasťou optimalizácie webu ako  OffPage SEO, ktoré má väčšiu váhu pri zoraďovaní výsledkov vyhľadávania.

Porovnanie AdWords vs SEO

  • AdWords je pre vyhľadávač Google a stránky, ktoré sú zapojené v sieti Google Adsense zatiaľ čo SEO funguje pre všetky vyhľadávače.
  • AdWords je platený zatiaľ čo SEO nie je. SEO je časovo náročnejšie pričom AdWords vám ušetrí čas, ale je silne závislí na peniazoch a v prípade silných kľúčových slov je to čierna diera na peniaze.
  • Reklamy AdWords sa zobrazujú na hornej strane v počte štyroch výsledkov Google Search, kde za určitých podmienok môžete získať jednu z týchto reklamných pozícií v krátkom čase. Pri SEO naopak budete musieť pracovať oveľa viac na získanie popredných pozícii vo výsledkoch vyhľadávania.
  • AdWords je možno rýchlejšie ako SEO, pretože môžete tvoriť reklamné kampane okamžite a začať získavať cielenú návštevnosť. Zatiaľ čo na SEO treba viac času, hlavne u nových stránok na získanie popredných pozícii.
  • S AdWords sa ľahšie počíta návratnosť investícii. Nakoľko SEO ovplyvňuje oveľa viac faktorov a nielen rozpočet na kampaň.
  • Pri zastavení kampane AdWordssa prestanete zobrazovať v popredných priečkach okamžite, ale akonáhle získate organickú návštevnosť pomocou SEO vaše pozície zostanú na popredných pozíciách
  • S AdWords môžete cieliť na viac slov, zatiaľ čo v SEO je lepšie cieliť na pár cieľových kľúčových slov.
  • V službe AdWords môžete inzerovať na iných webových stránkach, ktoré používajú Google AdSense. Výsledky zo SEO sú len pre stránky s výsledkami vyhľadávania.

 

Čo je lepšie pre Váš internetový marketing.

Najlepšie je pracovať na SEO aj AdWords. AdWords má hlavnú výhodu že je rýchlo nasadené a má rýchle výsledky. SEO zase po rozbehnutí funguje dlhodobo.

Vyššie uvedené platí, ak sa múdro a opatrne používa AdWords. Je veľmi ľahké začať míňať peniaze za AdWords, pri zlom monitorovaní zisk nahradia straty.

Adwords je výborným začiatkom v kombinácií so SEO, obsahovým marketingom a sociálnymi sieťami,  s ktorými dosiahnete lepšie výsledky. Tieto 3 nástroje sú všetko, čo potrebujete k dlhodobému úspechu on-line.