Aké nástroje použiť pri vyhľadávaní nových kľúčových slov

Výber vhodných nástrojov je dôležitou súčasťou SEO. Free alebo platené existuje  ich veľké množstvo preto Vám predstavíme 6 nástrojov ich pozitíva, negatíva a využitie.

KeywordTool.io

Keyword je nástroj, ktorý slúži  nie len ako inšpirácia pre kľúčové slová ale aj ako zdroj pri sledovaní kľúčových slov ich miery vyhľadávanosti a konkurencie. Pri návrhoch kľúčových slov  využíva Google Autocomplete pre automatické dopĺňanie a Google Suggest pre návrhy slov.  Free verzia ponúka návrhy kľúčových slov ale pre zistenie ich konkurencie a ceny za klik si je potrebné zaplatiť tento nástroj, ktorý informácie získava z Google Adwords.

Výhody:

  • Veľké množstvo kľúčových slov.
  • Free návrhy kľúčových slov.

Nevýhody:

  • Bezplatná verzia neponúka informácie o konkurencii a cene za klik.

 

SEMRush

Vám pomôže pri prieskume kľúčových slov  a porazení konkurencie. Narozdiel od tradičných nástrojov okrem informácií o konkurencii kľúčových slov je o krok pred vašou konkurenciou o ktorej Vám poskytne informácie o ich kľúčových slovách. Informácie o kľúčových slovách sú prínosom pri analýze konkurentov a  pri výbere vhodných kľúčových slov.

Výhody:

  • Nástroj je vybavený viacerými funkciami v porovnaní s konkurenciou.
  • Poskytuje kľúčové slova vašich konkurentov.

Nevýhody:

  • SEMRush má len 30 dňovú „free“ verziu kedy si môžete vyskúšať tento nástroj.
  • Nástroj je pre začiatočníkov na ovládanie náročnejší.

 

KWFinder

Okrem platenej prémium verzie má aj free  verziu, kde stačí zadať kľúčové slová, vybrať krajinu a jazyk na ktoré sa chcete zamerať. Nástroj ponúka aj tzv. „long tail“ v preklade dlhý chvost  ide o kľúčové slová alebo slovné spojenia, ktoré sú príbuzné k vybraným hlavným slovám s nižšou konkurenciou, na ktoré sa môžete tiež pri optimalizácií zamerať hlavne na začiatku. V prípade „long tail“ slov nástroj poskytuje aj graf vyhľadávanosti daných slov.

Výhody free verzie:

  • KWFinder je veľmi rýchly.
  • Zobrazuje pozície kľúčových slov od roku 2004.

Nevýhody free verzie:

  • Registrácia.
  • Potrebná aktualizácia ak chcete viac slov.
  • Poskytuje niektoré slová, ktoré nie sú až tak vyhľadávané.

 

 Google Keyword Planner

Jedným z najpopulárnejších „free“ nástrojov pre začiatočníkov či profesionálov ide plánovač kľúčových slov od Google je súčasťou Google adwords. Po registrácii stačí zadať kľúčové slova využiť filtre na jazyk, krajinu či vylučujúce kľúčové slová. Poskytuje návrhy slov ich alternatívy a priemernú vyhľadávanosť a konkurenciu kľúčových slovách.  Okrem iného môžete zadať do nástroja URL adresu konkurenta kde sa na stránke zobrazia kľúčové slová s informáciami.

Výhody:

  • Najčastejšie využívaný nástroj v tejto oblasti, ktorý je priamo od firmy Google.
  • Filtrovanie kľúčových slov.
  • Vhodný aj pre začiatočníkov.
  • Jednoduchý export informácií (priamo do počítača alebo na google disk).

Nevýhody:

  • Vhodnejší pre inzerentov.
  • Neposkytuje zoznam vylučujúcich slov.
  • Neobsahuje „long terms“ dlhodobé kľúčové slova.
  • Nemá k dispozícií kontrolu hustoty kľúčových slov.

 

 Moz vs. SEO PowerSuite

Nástroje je potrebné nainštalovať do svojich počítačov, slúžia  na prieskum, monitorovanie slov a konkurencie. Poskytujú komplexnú sadu SEO nástrojov, ktoré môžu zvýšiť  viditeľnosť vašich webov. Vo väčšine prípadov je ťažké sa rozhodnúť medzi týmito nástrojmi

Moz výhody:

  • Ponúka rad nástrojov.
  • Vhodný aj pre začiatočníkov.

Moz nevýhody:

  • Na údaje o vyhľadávaní, konkurencii a iných je potrebne čakať 7dní.
  • Drahší ako SEO PowerSuite.
  • Neposkytuje nové návrhy kľúčových slov.
  • Umožňuje vytvoriť len 5 kampaní.

SEO PowerSuite výhody:

  • Ponúka 17 metód návrhov kľúčových slov.
  • Automaticky vylučuje duplikáty slov.
  • Neobmedzené množstvo kampaní.

SEO PowerSuite nevýhody:

  • Samostatné štyri programy.
  • Rýchlosť programu niekedy ide o dlhší proces v závislosti od siete a zariadenia.

Výber jedného vhodného nástroja je dá sa povedať nemožný. Pri SEO je vhodné kombinovať jednotlivé  nástroje, pre finančnú úsporu  konkrétne free nástroje s plateným. SEO je dlhodobý proces ktorého základnou súčasťou sú  čo najlepšie nástroje poskytujúce informácie bez ktorých by Vaša optimalizácia bola zbytočná.